رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی قوه‌قضاییه: نرم افزار حقوق عامه برای افزایش دانش حقوقی شهروندان در دسترس است 

14:26 - 15 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۴۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی قوه‌قضاییه: نرم افزار حقوق عامه برای افزایش دانش حقوقی شهروندان در دسترس است 
رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: سامانه‌ای بنام نرم افزار حقوق عامه طراحی کردیم که در موضوعات مختلف می‌تواند هم به صورت نوشتاری و گفتاری به شهروندان کمک کند، پایه اولیه آن آماده و به صورت رایگان می‌تواند در دسترس همه افراد جامعه در هر سطح سواد و آگاهی حقوقی قرار گیرد.

خبرگزاری میزان -حسن عبدلیان پور در نشست خبری که به مناسبت (۱۷مرداد) روز بزرگداشت خبرنگار در مرکز وکلای قوه قضاییه برگزار شد، با تبریک این روز به همه خبرنگاران و فعالان این حوزه گفت: مرکز وکلا در موضوع قرآن سوزی اقدام و پیگیری جدی و ویژه‌ای را در سطح بین المللی مرکز انجام داده است که قطعا در آینده این اقدامات تشریح خواهد شد. اگرچه این کار وظیفه قانونی ما نبوده، اما وظیفه شرعی همه‌ی ما است و نسبت به آن کتاب آسمانی مسئول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث قرآن سوزی به کمک وکلای خود توانستیم اقدامات ویژه‌ای در پاسداشت قرآن انجام دهیم گفت: وکلا و حقوقدانان کشور سوئد را به تبعات منفی این موضوع آگاه و اعلام کردیم ادامه این فعالیت به نفع هیچ کسی نیست.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد همکاری وکلا در موضوعات تخصصی با خبرنگاران گفت: در این ارتباط یک بانک تخصصی از وکلا  در تخصص های مختلف تشکیل و همکاری ها در دوماه آینده جدی خواهد شد، در حال طراحی مکانیسمی هستیم که این همکاری ها نیز دیده شود و در همین راستا هم اولین گروه از وکلای تخصصی در پرونده‌های نو ظهور پروانه خواهند گرفت.

وی گفت: سامانه‌ای در هفته قوه قضاییه طراحی کردیم به نام نرم افزار حقوق عامه که در موضوعات مختلف می‌تواند هم به صورت نوشتاری و گفتاری به شهروندان کمک کند، پایه اولیه آن آماده و به صورت رایگان می‌تواند در دسترس همه افراد جامعه در هر سطح سواد و آگاهی حقوقی قرار گیرد که تهیه این نرم نرم افزار در راستای احیای حقوق عامه است.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مورد آزمون وکالت افزود: این آزمون شهریور ماه برگزار می‌شود، ۱۱۰هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند از زمان اجرای قانون تسهیل تعداد پذیرفته شدگان مشخص نیست و بر اساس فرمولی که در این قانون عنوان شده پذیرفته شدگان مشخص می‌شوند.

عبدلیان پور در بحث مشاوران خانواده گفت: دسترسی به وکلا در طرح وکلا در مساجد آسان شده است در این طرح همه مساجد، شهردار منطقه، معاون داستان برای حل معضلات حضور پیدا می‌کنند که همه این موضوعات به برکت این مرکز است.

وی در مورد سامانه مسیر گفت: این سامانه سال قبل در استان قزوین و البرز و شهرستان‌های استان تهران بارگذاری شد، امسال در کل کشور بارگذاری می‌شود بسیاری از مشاوران خانواده سبب اصلاح ذات البین شدند و از طلاق جلوگیری کردند و این سامانه از ازدیاد پرونده به دادگاه خانواده جلوگیری کرده است.

رییس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: هیچ فردی در ایران وجود نخواهد داشت که برای احقاق حق خود به دلیل نیاز مالی نتواند به وکیل، مشاوره حقوقی و خانواده دسترسی نداشته باشد.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جمع در مورد معاضدت قضایی گفت: خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی هر شخص نیازمند را که با تشخیص خود معرفی کنند می‌تواند بدون هیچ گونه مانعی وکالت معاضدتی، مشاوره خانوادگی دریافت کنند، چرا که ما تلاش داریم به واسطه این عزیزان کار‌های خوبی انجام دهیم. 

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهید حلم زاده خبرنگار دفاع مقدس نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *